Engill Verdison

Född 14 augusti 2009

Far: SUCH DKUCH NUCH NORDUCH Sorschies Adó "Verdi"

Mor: SUCH NUCH Sorschies Szép Bandika "Bandi"

Mer information om föräldrarna klicka här.

Engill var en av de största valparna i kullen, han åt och växte bra och var målmedveten när det var något han ville ha. Han kom tidigt på benen och skaffade sig snabbt muskler. Redan vid 3 veckors ålder kunde man konstatera att han hade en stolt hållning och en utstrålning som skulle göra sig bra i utställningsringarna. 3,5 veckor gammal var han den förste att rymma från valplådan. Vid 5 veckor antecknade vi: "den finaste i kullen, har vackra ögon, ståtlig hållning och bra päls".

På utfärder till byn var han orädd och passade på att upptäcka sin omgivning, samtidigt som han var den som mest av alla höll koll på mig och kom snabbast när jag lockade. Han tog alla tillfällen att småretas med sina syskon och det glittrade av okynne om honom när de fräste tillbaka. Han var kullens clown, använde sin humor godmodigt och var vän med alla. När vi träffade honom vid 1 års ålder hade han behållit sitt fina temperament och vuxit till sig, han överträffade alla mina förväntningar! En kanonfin hane och fortfarande vår älskling. Tyvärr fick han inte leva många veckor efter sin ettårsdag. Varför måste de bästa dö unga?

Farväl till Engill

1 år. Engill har ett talande ansikte och vackert huvud. Han är en riktig goding och mycket lik sin pappa.

10 månader. Engill med sin mamma Bandi.

7 månader.

5,5 månader.

10 veckor.

8 veckor.

7 veckor.

6 veckor.

5 veckor.

4 veckor.

3 veckor.

2 veckor. Han har fått mycket pigment, äter bra, växer bra och är duktig med motoriken.

1 vecka.

1 dag gammal.

Startsida

Ny sida 1